söndag 21 augusti 2011

Summering av vecka 2

Tiden går snabbt - redan 2 veckor avklarade av 100-dagarsutmaningen! Efter en kanonstart på veckan med massa rolig träning så har jag nog slappat lite för mycket under helgen... Men nästa vecka - då jäklar! :)

Vad äter man då när man äter LCHF (Low Carb High Fat/låghydratkost)?

Här är några exempel från min senaste vecka:
En bit LCHF-bröd
Frukost: Smoothie (grädde, yoghurt och bär), rysk yoghurt (med bär och nötter) eller LCHF-klassikern ägg och bacon.
Lunch/middag: Kött/fisk med grönsaker och sås, omelett, soppa eller "pasta" (strimlad squash) med en god pastasås. På restaurang äter jag gärna en sallad (ceasarsallad utan krutonger är jättegott) eller en vanlig rätt och byter ut potatis, pommes eller annat onyttigt till en sallad.
Mellanmål: Hembakat LCHF-bröd med pålägg, avocado eller nötter.

Vad äter du under en dag? Har du någon LCHF-favorit?
(du får jättegärna tipsa mig i så fall genom att lämna en kommentar)

1 kommentar:

  1. Åh vilka goda grejer du äter! Jag ska göra LCHF-klyftpotatisen som du tipsade om, du får gärna lägga upp recept på de där brödet också!

    SvaraRadera