tisdag 15 november 2011

Summering!

Nu har det gått 99 dagar av 100 i Räkans utmaning och jag tänkte dela med mig av hur det gått under resan! Mina egna mål var att hitta "livet, lugnet och LCHF" och komma i bättre form. Så hur har det då gått?!?

Livet
Jag har verkligen tagit tag i mitt liv och gjort stora förändringar! Jag har flyttat från landet till stan och blivit sambo! Jag har även fått ett nytt kanonjobb som jag börjar på om bara en vecka! Så här har det hänt saker :) 

Lugnet
Trots alla förändringar senaste månaderna så känner jag mig lugnare och tryggare än på länge!

LCHF
Jag kom igång ganska bra med den nya kosten och märkte direkt att min mage mår mycket bättre med LCHF eftersom jag har sjukdomen IBS (promblem med mage/tarm). Tyvär så blev det svårt att hålla kosten under flytten och den pågående renoveringen (svårt att hitta snabbmat/micromat som är LCHF tycker jag...).

Träningen
Det har kunnat gå mycket bättre, men jag har ändå hållt igång ganska bra (1-3 gånger/vecka) med boxning, dans och gruppträning på gymmet. Viktmässigt har jag legat stilla vilket jag satsade på, men jag vill ju gärna ha lite mer muskler och lite mindre fett...

Mot nya mål!
Mitt nästa mål blir att komma igång med LCHF igen och öka på träningen! För att behålla lugnet så kommer jag ta det lugnt med bloggandet och fokusera på nya jobbet, renoveringen och träningen istället. Kanske återkommer jag med bloggen i en ny skepnad framöver, den som lever får se :)

1 kommentar:

  1. Ang. maten, så borde väl inte MICROMAT/FÄRDIGMAT/SNABBMAT vara målet ändå?!!
    Om du har ont om tid - köp färdigt kött/lax/grillad kyckling, sallad och en sås. Inte svårare än så!
    Lycka till! ;)

    SvaraRadera