torsdag 1 september 2011

Dilemma...

Det är ju SÅÅÅ gott med godis, kakor, frukt å glass... och visst är det smidigt att kunna ta en smörgås när man är lite sugen på nåt? Jag har helt enkelt fått lite sötsug senaste dagarna. Inte bra, inte bra...

Pasta med pastasås
Men det går ju att hitta substitut till sötsakerna och äter man ordentligt så är man inte lika sötsugen. Jag behöver nog bara vänja mig och lära mig mer vad jag kan äta och inte äta. Eftersom jag inte vill gå ner i vikt (vilket jag ändå lyckats med) så kanske jag inte behöver vara så jättenoga med kolhydraterna, men samtidigt vill jag att min mage (har IBS) ska må bra. Undrar hur noga man behöver vara? Vad tror du?

Ikväll provade jag att laga LCHF-pasta med en enkel pastasås på crème fraiche, skinka, svamp, spenat och paprika. Blev riktigt gott och kommer definitivt att lagas igen! Tror jag ska smaksätta "pastan" lite nästa gång och prova med lite olika såser. Prova du också, receptet hittade jag här.

Råkade bli lite rödvin till maten också, men idag hade jag faktiskt anledning att fira :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar